Konstruktorzy Suzuki dokładnie prześwietlili wcześniejsze modele Hayabusy, w celu znalezienia niedociągnięć i poprawieniu motocykla. Ale stwierdzili że motocykl jest tak dobry że nie ma co poprawiać, nie ma się do czego przyczepić. Tak że Hayabusa drugiej generacji jest tak naprawdę liftingiem poprzedniej generacji, nie żadną nową konstrukcją.
Te minimalne zmiany objęły prawie każdy element Hayabusa. Najistotniejsze, najbardziej widoczne i mające wpływ na całość konstrukcji, zaczynając od przodu, najsłabsze ogniwo wcześniejszej generacji, hamulce na które uskarżali się niektórzy użytkownicy zostały zmienione na radialne. Sześćiotłoczkowe zaciski zostały zastąpione czterotłoczkowymi mocowanymi radialnie. Owiewki, całkowicie nowe kształty również reflektorów i kierunkowskazów. Nowy wzór wskaźników, pojawił się wyświetlacz biegów. Na kierownicy pojawił się przełącznik trybu pracy silnika, który jest wyświetlany na wyświetlaczu. Można przełączać trzy tryby A,B,C, najprościej można to wytłumaczyć w ten sposób, tryb A maksymalna moc do dynamicznej, sportowej jazdy, tryb B ograniczona moc do jazdy na mokrych jak i suchych nawierzchniach, tryb C ogranicza moc, np. jazda w deszczu. Najistotniejsze zmiany w silniku to zmiana pojemności z 1299cc na 1340cc, została zwiększona nie przez powiększenie cylindrów ale przez skok tłoka, większy o 2 mm. Antyhoppingowe sprzęgło. Dwa wentylatory chłodnicy. W skrzyni biegów poszerzono o 18mm zębatki biegu 5 i 6. Zębatki biegów 1 i 2 zostały zwężone do 18mm. Po liftingu masa motocykla wzrosła o kolejne 3 kg.
Dane techniczne
Opis
| |
Typ silnika
|
Czterosuwowy, czterocylindrowy w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, TSCC
|
Pojemność
| |
Moc maksymalna
| |
Maksymalny moment obrotowy
|
156 Nm/ 7,000 obr/min
|
Średnica x skok tłoka
|
81.0 x 65.0mm
|
Stopień sprężania
|
12,5:1
|
Układ rozrządu / ilość zaworów
|
DOHC, 16 zaworów
|
Zapłon
|
Elektroniczny, S-DMS
|
Układ zasilania
|
Wtrysk paliwa, średnica gardzieli 44mm, SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve - Dwa Wtryskiwacze Na Cylinder)
|
Smarowanie
|
Mokra miska olejowa z chłodnicą oleju
|
Przeniesienie napędu
| |
Skrzynia biegów
|
6-stopniowa
|
Podwozie
| |
Rama
|
Grzbietowa z profili aluminiowych, silnik jako element nośny
|
Hamulce przód
|
Dwie pływająco osadzone tarcze,
|
Hamulce tył
|
Pojedyncza tarczowa, 260mm, pływający zacisk jednotłoczkowy
|
Przednia opona
|
120/70-ZR-17
|
Tylna opona
|
190/50-ZR-17
|
Wymiary i masy
| |
Całkowita długość
|
2190mm
|
Całkowita szerokość
|
735mm
|
Całkowita wysokość
|
1165mm
|
Rozstaw osi
|
1480mm
|
Prześwit
|
120mm
|
Wysokość siedzenia
|
805mm
|
Zbiornik paliwa
| |
Masa pojazdu bez płynów
| |
Masa z płynami
| |
Ładowność
|
Dane ogólne,
teoretyczne i testów
Opis
| |
1/4 mili
|
9,37-11,05 s
148,8 mp/h (239,5 km/h)-136,64 mp/h (219,9 km/h) |
0-100 km/h
|
2,6-3,0 s
|
0-200 km/h
|
7,3 s
|
Moc na tylnym kole
|
172,2 KM
|
Moc na silniku
|
Tryb A: 194-198 KM 154-157 Nm
Tryb B: 174-184 KM 127-129 Nm Tryb C: 134-136 KM 105-108 Nm |
Prędkości
| |
Vmax
| |
2008r-nadal
|
186+ mp/h (299+ km/h)
|
Na biegach
| |
1
|
129 km/h
|
2
|
174 km/h
|
3
|
221 km/h
|
4
|
262 km/h
|
5
|
(297 km/h)
|
6
|
około 300km/h
|
Spalanie
| |
Miasto
|
6,6-8,2 L/100 km
|
Trasa 100 km/h
| |
Trasa 130 km/h
|
4,7-5,0 L/100 km
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz