wtorek, 16 sierpnia 2011

2008-2012 (K8-L2)

Konstruktorzy Suzuki dokładnie prześwietlili wcześniejsze modele Hayabusy, w celu znalezienia niedociągnięć i poprawieniu motocykla. Ale stwierdzili że motocykl jest tak dobry że nie ma co poprawiać, nie ma się do czego przyczepić. Tak że Hayabusa drugiej generacji jest tak naprawdę liftingiem poprzedniej generacji, nie żadną nową konstrukcją.

Te minimalne zmiany objęły prawie każdy element Hayabusa. Najistotniejsze, najbardziej widoczne i mające wpływ na całość konstrukcji, zaczynając od przodu, najsłabsze ogniwo wcześniejszej generacji, hamulce na które uskarżali się niektórzy użytkownicy zostały zmienione na radialne. Sześćiotłoczkowe zaciski zostały zastąpione czterotłoczkowymi mocowanymi radialnie. Owiewki, całkowicie nowe kształty również reflektorów i kierunkowskazów. Nowy wzór wskaźników, pojawił się wyświetlacz biegów. Na kierownicy pojawił się przełącznik trybu pracy silnika, który jest wyświetlany na wyświetlaczu. Można przełączać trzy tryby A,B,C, najprościej można to wytłumaczyć w ten sposób, tryb A maksymalna moc do dynamicznej, sportowej jazdy, tryb B ograniczona moc do jazdy na mokrych jak i suchych nawierzchniach, tryb C ogranicza moc, np. jazda w deszczu. Najistotniejsze zmiany w silniku to zmiana pojemności z 1299cc na 1340cc, została zwiększona nie przez powiększenie cylindrów ale przez skok tłoka, większy o 2 mm. Antyhoppingowe sprzęgło. Dwa wentylatory chłodnicy. W skrzyni biegów poszerzono o 18mm zębatki biegu 5 i 6. Zębatki biegów 1 i 2 zostały zwężone do 18mm. Po liftingu masa motocykla wzrosła o kolejne 3 kg.


Dane techniczne



Opis
Typ silnika
Czterosuwowy, czterocylindrowy w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, TSCC
Pojemność
1340 cm
Moc maksymalna
197 KM (146 kW) 213 KM z SRAD/ 9,800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
156 Nm/ 7,000 obr/min
Średnica x skok tłoka
81.0 x 65.0mm
Stopień sprężania
12,5:1
Układ rozrządu / ilość zaworów
DOHC, 16 zaworów
Zapłon
Elektroniczny, S-DMS
Układ zasilania
Wtrysk paliwa, średnica gardzieli 44mm, SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve - Dwa Wtryskiwacze Na Cylinder)
Smarowanie
Mokra miska olejowa z chłodnicą oleju
Przeniesienie napędu

Skrzynia biegów
6-stopniowa
Podwozie

Rama
Grzbietowa z profili aluminiowych, silnik jako element nośny
Hamulce przód
Dwie pływająco osadzone tarcze, 310 mm, czterotłoczkowe zaciski promieniowe
Hamulce tył
Pojedyncza tarczowa, 260mm, pływający zacisk jednotłoczkowy
Przednia opona
120/70-ZR-17
Tylna opona
190/50-ZR-17
Wymiary i masy

Całkowita długość
2190mm
Całkowita szerokość
735mm
Całkowita wysokość
1165mm
Rozstaw osi
1480mm
Prześwit
120mm
Wysokość siedzenia
805mm
Zbiornik paliwa
21 L 
(California: 20 L)
Masa pojazdu bez płynów
220 kg 
(California: 221 kg)
Masa z płynami
260 kg
Ładowność
189 kg


Dane ogólne,
 teoretyczne i testów


Opis
1/4 mili
9,37-11,05 s
148,8 mp/h (239,5 km/h)-136,64 mp/h (219,9 km/h)
0-100 km/h
2,6-3,0 s
0-200 km/h
7,3 s
Moc na tylnym kole
172,2 KM
Moc na silniku
 Tryb A: 194-198 KM 154-157 Nm
Tryb B: 174-184 KM 127-129 Nm
Tryb C: 134-136 KM 105-108 Nm



Prędkości
Vmax
2008r-nadal
186+ mp/h (299+ km/h)
Na biegach

1
129 km/h
2
174 km/h
3
221 km/h
4
262 km/h
5
(297 km/h)
6
około 300km/h

Spalanie
Miasto
6,6-8,2 L/100 km
Trasa 100 km/h

Trasa 130 km/h
4,7-5,0 L/100 km
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz